FRIGYLDA ETIPIBAN
Ettl kezdve a frigylda sorst homly fedi. A bibliai iratok sem emltik tbbet, ellenben egy msik szent iratban, az etip Kebra Negest (jelentse Kirlyok ragyogsa, Kirlyok dicssge) eposzban annl tbb rdekessg olvashat nem csak a frigyldrl, hanem eltnsnek valdi krlmnyeirl is.
A Kebra Negest Kr.e. 850 krl szletett s csak arab fordtsa maradt fenn. Ez utbbi Kr.u. 409-ben rdott, gy olyan utalsok is belekerltek, amelyek az eredeti Kebra Negestben nem voltak megtallhatk. Itt elssorban keresztny tanokrl s Jzusra trtn utalsokrl van sz, de ezek nem befolysoljk a frigylda tovbbi trtnett.
A Kebra Negest szerint a frigylda eltnsnek trtnete Salamon uralkodsnak idejre, Kr.e.970-931 krlre tehet. Salamont Kr.e. 959-ben ltogatta meg Etipia kirlynje, a szpsges Makeda, aki sokat hallott a jeruzslemi templom kincseirl s a nagy tuds blcs s bohm kirlyrl, aki mr hat ve uralkodott npn. Makeda hamar elcsbtotta Salamont, aki mindenfle kincsekkel halmozta el az etip szpsget. Ezek a kincsek hatezer szekrre frtek csak fel, de volt kztk egy rejtlyes szekr is, amely a levegben megy s amelyet istentl kapott blcsessge alapjn maga (Salamon) ksztett (Kebra Negest 30. fejezet). Ez a titokzatos repl szekr nem az egyetlen gi jrm lehetett az korban. Ma mr kzismert tny, hogy az kori iratok tele vannak repl szerkezetek lersval, st akad olyan beszmol is, amely hatalmas gi csatkrl szl.
Miutn Makeda hazatrt Etipiba, megszlte Salamon gyermekt, Baina-lehkemet, aki kirlyhoz mlt neveltetsben rszeslt. Megismerte a tudomnyokat, a mvszeteket, a fegyverek hasznlatt s az apjtl kapott repl szekr irnytst is. Kr.e. 937-ben, huszonkt vesen vgre is tra kelt, hogy megismerhesse apjt, aki t is bkezen megajndkozta s megklnbztetett vendgltsban rszestette.
Igen m, de Baina-lehkemet mindez hidegen hagyta. t csupn a titokzatos kpessg frigylda rdekelte, amelyrl Makeda oly sokat meslt neki. Ezrt megkrte a blcs kirlyt, adja klcsn az oltalmat biztost ldt anyja szmra. Salamon kiss megrmlt ettl a kvnsgtl s hiba magyarzta Baina-lehkemnek, hogy a ldnak semmi hasznt sem vennk. Fia azonban makacsul kitartott a krs mellett, ezrt Salamon rllt a dologra, de feltteleket szabott: A ldt titokban kell elszlltani, s hivatalosan semmit sem tud az etip herceg tervrl.
Baina-lehkem sszehvta embereit s megbeszltk a haditervet. Jeruzslem klnbz asztalosaival elkszttetnek olyan rszeket, amelyek egy-egy elembl pontosan sszellthat a frigylda msolata. A ldt ezutn maga Baina-lehkem cserlte ki a hamistvnyra apja vintzkedseinek figyelembevtelvel.
Elszr elszlltottk a letakart eredeti ldt, majd az etip herceg visszatrt a szentlybe s ott sszelltotta a hamistott frigyldt. Az eredetit idkzben trsai az etip tborba szlltottk s elstk. Hogy ne keltsenek feltnst, egy htig mg Jeruzslemben maradtak. Baina-lehkem ezalatt tbbszr is belpett apja s a fpapok trsasgban a szentlybe.
A fpapoknak gy nem llt mdjukban az eredetinek hitt lda zemeltetse, hiszen mindig velk volt valamelyik idegen, mrpedig a ldt csak a fpapok rinthettk meg s csak is akkor zemeltethettk, amikor rajtuk kvl senki ms sem volt a szentlyben.
Baina-lehkem teht egy ht mlva indult tnak Etipiba. A ldt kistk s szmos rtktelen limlom, kacat s ruhanem kz rejtve az egyik szekren helyeztk el s a karavn tnak indult. Ktnapi jrfldre Jeruzslemtl a frigyldt ttettk a sivatagban, fegyveres ksrettel vrakoz gi szekrre, amelyet mg Makeda kirlyn kapott Salamontl. Itt kiderl az is, milyen hatalmas lehetett hogy ez az gi szekr, hiszen a karavnban lv minden ember, szekr, l, szvr s teve felemelkedett vele. Ehhez viszont a frigylda szolgltatta az energit.
Kiindult a ldbl egy felh s ftyolknt burkolta be azt, vdve a napsugarak ellen. Nem ms hzta a szekeret, mint maga (a lda energija?) mikzben egyrfnyire a fld felszne fl emelkedett...s minden gy haladt szekern mint egy haj a tengeren, mint egy sas a szelek szrnyn (Kebra Negest 46-52. fejezet).
Ekkortjt fedezhettk fel a csert Jeruzslem papjai, akik azonnal felelssgre vontk Salamont. A kirly knytelen volt sereget kldeni fia karavnja utn, s amikor elvesztettk annak nyomait, Salamon rjtt, hogy csful becsaptk. Az esemnyeket termszetesen titokban kellett tartani, hiszen ha kituddik, hogy az oltalmaz szent lda mr nincs Jeruzslemben, ellensgei minden bizonnyal tmadst indtottak volna. A papok tkletestettk a msolatot, ptoltk hinyossgait st mg Mzes ktblinak msolatt is elhelyeztk a hamistvnyban, amely termszetesen nem mkdtt s mr nem volt kpes csodkra. Ezrt szigortottk a szentlybe lps feltteleit is s gy tkletesen titokban tudtk tartani a frigylda eltulajdontst.
Baina-lehkem gi tja Egyiptomon t vezetett, majd Waqerom etip vrosban megllt egy kis idre. Az gi szekr sebessgre jellemz, hogy egy nap alatt akkora utat lehetett vele megtenni, mint egy szekrkaravnnal hrom hnap alatt. Innen mr csak a herceg s nhny kivlasztott replt tovbb a Makeda-hegy nev fvrosba, ahov pr rn bell meg is rkeztek. A kirlyn hatalmas nnepsget rendezett a szent Sion – a Kebra Negest gy nevezi a frigyldt – megrkezsre. Harmincktezer krt s bikt ldoztak a tiszteletre. Napokig tartott a mulatozs s Beina-lehkem is elnyerte mlt jutalmt. Makeda, Etipia s Sba – a sbai kirlysg a mai Jemen terletn volt – kirlynje lemondott trnjrl a dicssges kirlyfi, Baina-lehkem javra, akit ettl kezdve I. Menelik kirlyknt ismer a trtnelem.
A kirly els intzkedse a Sion ldjnak biztonsgba helyezse volt. A Makeda-hegy erdtmnyben elklntett rszen ptettk fel a strat s a szentlyt – teht a biztonsgi elrsok mg itt is rvnyben voltak – s a ldt, amely ragyogott azaz mg mindig mkdtt – itt helyeztette el s rzsrl jjel-nappal hromszz felfegyverzett r, a Sion rk gondoskodtak. A frigylda teht a csert kvet harmadik napon mr ebben az erdtmnyben llt s itt is riztk hossz veken keresztl, mgnem szrazfldi ton Axumba szlltottk, ahol lltlag ma is megtallhat a Szz Mria templom rzkupols kpolnjban, gondosan elzrva az avatatlan, kvncsi szemek ell... De vajon tnyleg itt rejtzik? Erre a krdsre nem tudhatjuk a vlaszt.
...
Rvid trtnelmi nyomozsunkbl az is kiderlt, hogy maga a lda mg mkdtt (vilgtott), amikor Salamon kirly s Sba kirlynja – akit Makedval, Etipia kirlynjvel azonostanak – fia, I. Menelik kirly repl szekren elszlltott Jeruzslembl. Azt is tudjuk, hogy ettl kezdve a hasonms frigylda, amelyet mg Menelik ksztetett a lops elleplezsre, s Salamon kirly utastsra tkletestett is, mr semmilyen csods kpessgekkel sem rendelkezett annak ellenre, hogy a frigylda eredeti kiegszti mg mindig Salamon templomban voltak. (A ma is l, nhny elemben kicsit mskpp szl etip hagyomnyrl rszletesen r Jel s Pecst c. magyarul is megjelent knyvben Graham Han*****. Az r kt zben - 1983-ban s 1990-ben - jrt annak templomnak a kzelben, ahol lltlag ma is rzik a frigyldt. Els alkalommal is beszlt az rzsvel megbzott pappal, majd msodszor az rkbe lpett msik pappal. Teht a knyv szerint a frigyldt napjainkban is Etipiban rzik. - a Fogads megjegyzse.)
Ebbl a tnybl kvetkezik, hogy a frigylda, a klnleges alak s formj oltr, az asztal s az ugyancsak klnleges alak s anyag gyertyatart (mcses?) egy egysges gpezetet kellett, hogy alkosson. E gpezet legfontosabb rszt maga a frigylda alkotta, amelynek tetejn a szrnyas lnyek (a kerubok) szrnyai kzl szlalt meg az r s adta tmutatsait Mzesnek. Mindezt fokozta az a tny, hogy a kerubok szrnyai kztt llandan vakt fny volt lthat.
Mszaki szempontbl az is biztosra vehet, hogy a frigylda elektromossgot termelt, teht egyfajta akkumultor szerepet is betlttt.
De vajon az istennek, magnak az rnak mi szksge lehet egy ilyen elektromos szerkezetre ahhoz, hogy zeneteit kzvetteni tudja a kivlasztottnak. Ha Isten valban ltezik – mrpedig mirt ne ltezhetne – nem elgondolkodtat, mirt kell ilyen bonyolult szerkezetet kszteni ahhoz, hogy Mzes kapcsolatot tartson fnn vele? Radsul akkor, amikor tudjuk, hogy az r megmutatta Mzesnek a frigylda s annak kiegsztinek prototpust. Nem lett volna egyszerbb az rnak, ha egyszeren odaadja ezt a prototpust Mzesnek? A logika teht egszen mst felttelez. Lssuk sorban azokat a lehetsgeket, amelyek Mzes s a frigylda rejtlynek megoldshoz vezethetnek.
Tudjuk, hogy a frigylda s a kiegszti az albbi feladatokat (funkcikat) lttk el:
1. Kapcsolattarts egy, az emberinl magasabb, rnak nevezett intelligencival, amely irnytotta s befolysolta az izraeli trzs lett, kultrjt, teht civilizcis fejldst.
2. Energit szolgltatott, amely vagy az emberek elltsban szerepet jtsz manna-gp energijt biztostotta, vagy a kapcsolatteremtshez s a kapcsolattartshoz szksges energit szolgltatta. Ennek vizulisan is megnyilvnul jele a kerubok szrnyai kzl sugrz fny.
3. A frigyldt ellt energia minden bizonnyal nukleris forrsbl tpllkozott, hiszen vszzadokig kpes volt mkdtetni azt. Szmos olyan utals tallhat a Bibliban, amely arra utal, hogy a ldt gondatlanul megkzeltkn olyan klns betegsg tnetei jelentkeztek, amelyek mai ismereteink szerint leginkbb a sugrbetegsg szimptmihoz hasonlk. Egy kis fantzival az is elkpzelhet, hogy a nukleris ftanyagot az rtl kapott ktblk tartalmaztk, hiszen ezeket biztos, hogy elhelyeztk a frigyldban.
4, A lda energija nem csak a kapcsolattartsban jtszott szerepet, hanem kpes volt a levegbe emelni azt a klns repl szekeret, amelyet Salamon ajndkozott Sba kirlynjnak, s ami jelents szerepet jtszott a frigylda eltulajdontsban.
5, Ugyanez az energia rombol energiv vltozott, amikor halllal sjtotta az izraelitk ellensgeit, a ldt vatlanul megrintket, illetve szerepet jtszott Jeruzslem falainak lerombolsban.
Mindezekbl kvetkezik, hogy maga a lda sokkal inkbb egyfajta nukleris miniermnek, vagy akkumultornak tekinthet, mintsem advev kszlknek. Ezt ltszanak bizonytani azok az vintzkedsek, amiket magval a ldval kapcsolatban hoztak. Ugyanakkor tudjuk, hogy a lda szoros tartozka volt az asztal, az oltr s a gyertyatart. Mivel azzal is tisztban vagyunk, hogy a lda egyik f funkcija a kapcsolattarts volt, azt kell feltteleznnk, hogy maga a lda csak azt a nem ppen kis mennyisg energit szolgltatta, amellyel az asztal, az oltr s a gyertyatart egyfajta advev szerkezetknt funkcionlt s a kerubok szrnyai kztt keletkezett frekvencia kislst irnytotta. Ez a rezonancia napjaink hangszriban tallhat membrnknt mkdve hangokat bocstott ki, amit vgl is az r hangjaknt rtelmezhetnk. Ez akr termszetes beszd is lehetett, amely Mzes nyelvn szlt, de akr a titkos egyiptomi nyelv vagy brmilyen ms kommunikcis forma (pl. morze) is szba jhet. Egyszval semmi sem zrja ki annak lehetsgt, hogy a szerkezet rvn Mzes az rral trsalgott volna. De vajon ki, kik, vagy mi rejtzhet az r kpe mgtt? Erre tbbfle verzit is el lehet kpzelni:
A. Mzes valban a teremt, mindenhat, mindentt jelenlv s mindent irnyt, felgyelete alatt tart ISTENNEL tallkozott, akit rnak nevezett. Ebben az esetben viszont semmi sem indokolja, mirt kell az rnak (Istennek) a kommunikcihoz egy elektromossggal mkd mszaki eszkz?
B. Mzes kitallta az egsz trtnett s egyiptomi neveltetsnek ksznheten, az ottani galvnelemek s vilgt lmpk mintjra kszttetett egy csods arany eszkzt, amely npe fltti hatalmt volt hivatott ersteni.
Mindent megtett, hogy az eszkzt s sajt szerept misztikus sznben tntesse fel s a lebuks elkerlse vget szigoran szablyozta a frigylda megkzeltsnek mdjt. Amennyiben Mzest szekta vezrknt kezelnnk, gy nem lenne kizrhat ez a verzi. Igen m, de ebben az esetben honnan vette az atomenergit, s hogyan tudta felruhzni a frigyldt azokkal a csods kpessgekkel, amelyeket jl ismernk? Ez esetben Mzes halla utn minden valsznsg szerint leleplezdtt volna a csals, de a lda mg j pr szz vig betlttte szerept. Legalbbis az akkori papok szerint. Teht a lda s kiegszti rvn nem csak Mzes kommuniklt az rral vagy azokkal, akik rnak neveztettk magukat. Ez a verzi teht nem llja meg a helyt, s ne feledjk azt sem, hogy Mzes az emberisg alaptrvnyeit is kzvettette a Tzparancsolat formjban.
C. Mzes egy olyan fldi civilizci kpviselivel llt kapcsolatban, amely mr tbb, mint tzezer ve uralta s irnytotta a Fld kulturlis s technikai fejldst. Ennek trtnelmi nyomait a vilg minden rszn felfedezhetjk, az angliai Stonehenge ptmnyeitl az indiai Mahbhrata eposzig, a knai s afrikai hagyomnyokon t Egyiptom, Mexik s a hsvt-szigeti megalitikus ptmnyekig.
Ennek a civilizcinak – amelyet sokan Atlantisz hagyomnyaival ktnek ssze – az egykori ltezsre ma mr egyre tbb s tbb bizonytk ll rendelkezsre. A felttelezsek szerint ez a civilizci katasztrft szenvedett s a kipusztuls szln llt. Fejlettsgi szintjt tekintve tbb szz, ha nem ezer vvel az adott kori emberisg eltt llt. Ismerte a replst, az atomenergit, a Fld gmb alakjt, st taln mr a kozmoszba is kijutott. A Tzparancsolat formjban azokat a trvnyeket hatrozta meg az emberisg szmra, amelyek annak fennmaradst segtettk el. gi szekereiken jrva Inditl az amerikai kontinensig szmos kivlasztott trzs lett irnytottk s befolysoltk. Az izraelitk az egyik ilyen trzs lehetett s ne feledjk, a Mzessel val kapcsolat sem a vletlen mve. Gondoljunk Mzes egyiptomi neveltetsre, amelynek sorn a titkos papi tudomnyokba is betekintst nyerhetett s minden bizonnyal tudott az egyiptomi kultra s az atlantisziak kapcsolatrl. Mg az is elkpzelhet, hogy mr a kivonuls eltt kapcsolatba lpett ennek a magasan fejlett fldi civilizcinak a megmaradt kevs kpviseljvel. Kitrhetnk itt az risokrl szl hagyomnyokra s szmtalan trtnelmi rejtlyre, amelyek altmasztjk egy ilyen nagy tuds, technikailag fejlett civilizci ltezst s pusztulst. Ez viszont nem tartozik szorosan a trgyunkhoz. Fogadjuk ht el mindezt egy lehetsges verziknt. Eszerint teht a frigylda a magasan fejlett fldi civilizci eszkze volt, mint rdi ad-vev kszlk, s mint energiaszolgltat rendszer. Termszetes, hogy nem adhattk oda a prototpust Mzesnek, mint ahogyan mi sem bocstjuk egy bennszltt ppua trzs rendelkezsre elektromossggal mkd ad-vevnket. Ez az eszkz tl idegen lenne trsadalmuknak, s vagy azonnal megsemmistenk, mint az istenek tkt, vagy azonnal szent trgyknt tisztelnk, de eszkbe sem jutna, hogy elemet tegyenek bele s megnyomjk azt a zld gombot, ami a bekapcsolshoz szksges. Ellenben ha elmagyarzzuk nekik, hogyan kell egy ad-vev kszlket az technikai tudsuk s anyagaik felhasznlsval elkszteni s mkdtetni, akkor a trgy, br tovbbra sem veszti el mgikus, isteni szerept, mgis mint eszkz kerl az adott trsadalomba, amely azt hasznlni is fogja. Ez gy szmomra logikusnak tnik.
D. A kzismert paleoasztronautikai verzi szerint Mzes s ksbb ms bibliai alakok is, mint pldul Ezkiel, egy fldnkvli civilizci kpviselivel tallkoztak. Ezt a verzit a repl eszkzk lersn kvl ms konkrt bizonytk nem tmasztja al. De mint ahogy azt az elz verziban lertam, repl eszkzzel az kori vagy az azt megelz kultrk is rendelkezhettek, ppgy, ahogy atomenergival. Ha a frigyldrl nem bizonyosodik be, hogy egy kozmikus ad-vev kszlkknt szolglt, gy ezt a verzit semmi sem ersti meg jobban, mint az elzek brmelyikt.
Szmomra leginkbb az elveszett civilizcikkal kapcsolatos elmlet tnik logikusnak, m legfontosabbnak azt tartottam, hogy rvilgtsak arra, miszerint trtnelmnk legrejtlyesebb trgya sokkal kzelebb ll napjaink technikai civilizcijhoz, mint a trtnelem sorn brmikor. Azt, hogy igazam van vagy sem, nknek kell eldntenik...
Forrs:asztrologiaportal.hanoi.hu
ETIPIA S A FRIGYLDA
Ms elkpzelsek szerint a frigylda lehet, hogy a keresztny Etipiban van. Etipia npnek hitben fontos szerepet jtszik a frigylda. Az etipok nem vitatkoznak ltezsrl. Ez hit dolga. A nluk lv frigyldban ott vannak a tzparancsolat ktbli. A frigylda nem csak szent, hanem flelmetes fegyver is azok ellen, akik megrintik. A szent dolgok ugyanis rinthetetlenek. Br a frigylda eltnt a trtnelembl, az elveszett kincs az etipok szerint nluk van. Az etip keresztnyek szirnek nekt is halljk a krnyken. Trtnetkben 3 ezer ve egy kirlyn lt ezen a helyen. Makeda (Sba) kirlynje. Sba megltogatta Salamont, s gazdag ajndkokkal halmozta el. A kirly szpsgrt, blcsessgrt megkedvelte. Az etipok szerint Sba kirlynjnek Salamontl fia szletett, Menelik, aki visszatrt Jeruzslembe, hogy visszaszerezze a legszentebb kincset, a frigyldt, s hazavigye azt. A janur 19-n kezdd hrom napos timkat fesztivlon az etip papok tabotot viselnek a fejkn. A sz ldt jelent. A frigylda mind a mai napig vallsi ceremniik kzppontjban ll. |
Teht a frigylda kzponti eleme a keresztny hitnek is. A frigyldrl pontos lerst is adnak: hossza 1,15 mter hossz, szlessge s mlysge 0,7 mter. Anyaga akcia, kvlrl aranylemezek bortjk, kt aranykerub rkdik rajta. A helybeliek gy tartjk, hogy a sioni Szent Mria templomban van a frigylda. Ezt egy szerzetes rzi ma is, aki hallig nem hagyhatja el rhelyt. |
|